Friday, February 25, 2011

F + F = Awad epi3

'mana si Fad ni... tadi kata nak pergi toilet sekejap je...aiiiissshhh tak akan aku nk masuk lak' Fawas bermonolog sendiri bagai cacing kepanasan di luar tandas perempuan.
setelah 5 minit berlalu...
'ada yang terajang pintu ni kang' sambungnya yang hampir hilang kesabaran..

namun tidak lama selepas itu..
tersegul wajah Fadhilah...
belum sempat Fawas membuka mulut...
Fadhilah kelihatan seperti hendak melarikan diri daripada Fawas yang mahu membebel panjang..
namun, Fawas terlebih dahulu  menahan Fadhilah..
"awak ni... memang nak cari nahas ye dengan saya, saya tunggu buka main lama...
awak sedap-sedap nak tinggalkan saya... habis tu kalau saya tak nampak awak nak pergi , jadik security gurd tandas saya tahu tak..." Fawas memulakan 'mukhadimah'nya.
"sekali sekala...amik kerja part time" dengan selamba Fadhilah menjawab
mata Fawas sudah terjegil...
"nak kena budak ni agaknya...
by the way... awak buat air ke melepas kat dalam tu lama sangat?" tanyanya dengan wajah serius
"ala, Fawas kita yang handsome lagi sasa ni...jangan lah camni...ala-ala wangi-wangi...saya ada masalah wanita sikit..tu yang lambat...awak paham-paham jew lah ae.." pujuk Fadhilah lagi..
"tak ada tak ada.... awak kena belanja saya makan sebagai ganti" kata Fawas sambil terus menuju ke cafe sekolah..
"Fawas ni,,, pantang ambil kesempatan... baik aku tinggalkan dia tadi" kata Fadhilah dengan nada perlahan yang turut beiringan dengan Fawas
"amboiii...mengata orang no.1.... denda ditambah...balik karang awak dikehendaki belanja ABC kat kedai Pak Mail"
"dah2! nak makan apa ni?" Fadhilah menukar topic setelah Fawas banyak songeh ..

***

"alamak! Fawas tengok tu cikgu dah masuk kelas...awak lah ni... nanti cikgu marah lak..awak macamlah tak faham Cikgu Qayyum kita tu"
"ala...rilekslah! kita kan ada alasan munasabah! eh awak nak salahkan saya pula... masalahnya..siap yang masuk tandas berlama-lama tu" sempat lagi mereka bercakap-cakap semasa tergesa-gesa menuju ke kelas
"hah! awak berdua diri kat pintu kelas dulu!" sergah Cikgu Qayyum dengan suaranya yang lantang dan pastinya sesiapa yang mendengar akan lari ke tandas....
tapi, garang-garangnya khawin juga..malah cantik lak tu bini dia...
"berangan-berangan! hah tu lah masuk lambat! bagi alasan munasabah sikit Fawas! Fadhilah! awak tengok pukul berapa sekarang! ingat mak bapak punya sekolah apa!!"
lamunan Fadhilah tadi hanya seketika setelah di sergah lagi oleh Cikgu Qayyum..
"maa....maaaf cikgu.. ta....tadii...." jawab Fawas tergagap- gagap....
"apa??! apa tadi???! tadi apa?" tanya Cikgu Qayyum yang mahu penjelasan itu...
namun, Fawas serba salah mahu menyatakan.. lagi- lagi dia lelaki..
dalam situasi yang panik itu, sempat lagi Fadhilah mengerling wajah Noraqilah Amera atau dikenali Bella anak Dato` yang telah sponsor banyak di sekolah ini... dan di sebabkan itu, ramai orang menghormatinya...berbalik topic asal, wajahnya yang memandang puas hati.....
mulutnya juga terkamit 'padan muka' walaupun tiada suara berbunyi, Fadhilah mengerti...

"Fadhilah!! awak memang suka jadi security guard kelas nya!! dari tadi berangan! " suara cikgu qayyum kembali bergema...
dan pada kala itu juga, muka Bella melonjak riang...
"hurm..." Fadhilah menyusun kata, pada masa yang sama, Fawas menyiku- menyiku...
"kalau cikgu nak tahu, izin kan saya bisik kat cikgu" kata Fadhilah dengan tenang tanpa perasaan takut,
Fawas dan sekelas yang dari tadi tak lekang memandang mereka turut terkedu mendengar jawapan Fadhilah yang berani...
last-last...
Cikgu qayyum datang lalu merendah kan sedikit badan nya bagi memudahkan pendengaran,
maklumlah tinggi menonjang...
sempat lagi Fadhilah menolak tengah cermin matanya dengan jari telunjuk...
'saya bocor lah cikgu.... tu lambat sikit, Fawas teman saya, tapi dia dok kat luar lah'  bisik Fadhilah...
mata-mata kelas yang dari tadi memandang adegan tersebut, tertanya- tanya...

bersambung...

tinta pengarang : ini saja yang ana sempat buat anti... hehhe...
tu pun hentam keromo jew lah,.... http://chocalymilk.blogspot.com/
mempersembahkan khas untuk anti yang xjemu menyokong ana..
dan anti sahaja lah yang setia melawat ana... ana sangat2 mengahargainya anti..
sangt2! tq very much! love u!
(panjanglak ana bebel) :P



No comments: