Thursday, February 17, 2011

F + F = Awad

Suasana  di dewan hingit bingit.....
Tambahan pula pelajar bercampur kelas menambah gamat........
Ada-ada sahaja cerita yang hendak di borakkan.....
"Nak duduk kat mana ni Fad?" Fawas bertanya. namun suara Fawas di telenggami kebisingan menyebabkan Fadhilah kurang jelas apa yang disampaikan hanya dapat melihat mulutnya terkumat-kamit
tanpa dapat apa yang di sampaikan...
"Apa?" kataku dengan suara dikuatkan supaya jelas kedengaran...
"Nak duduk kat mana??" kali ini Fawas menambah volume suara nya...
Aku memikirkan sampai membuat gaya menarik2 janggut....
seolah-olah sedang berfikir lah tu...
hah! mentol di fikiranku menyala apabila ternampak dua buah kerusi kosong
di barisan tengah...

Lalu aku menarik lengan baju Fawas yang berlapik itu.
Fawas pun mengikut langkahku.
Dalam perjalanan aku sampai ke tempat itu, tiba-tiba aku terasa kaki sebelah ku di paut...
"aaaaa" aku terjeri kecil. kerana hendak terjatuh
, nasib menyebelahiku Fawas sempat memegang lenganku dari jatuh...
adess....nasib baik ada cover baju aku ni,
aku terus berdiri dengan stabil... dan memandang ke arah budak perempuan yang buat muka tak bersalah itu,
sebaik terpandang budak perempuan yang memang terkenal sifat "gediks" nya itu...'
perasaan meluat terbit di hatiku...
'ala setakat anak dato' sebab tu orang hormat buat apa....boleh blah!'

belum sempat aku hendak membuka mulut,
Fawas mengisyaratkan supaya teruskan perjalanan..
sampai sahaja di tempat duduk, aku cuba menenangkan diri,
teringat pesan arwah ayah, biar orang buat kita, kita jangan buat dia....
dengan menarik nafas  dan melepas kan, aku sudah kembali senyum,
sesungguhnya, pesan arwah ayah yang aku rindui tersemat di hati forever   selamanya....
rupa-rupanya, tanpa aku sedari, Fawas yang berada di sebelah
memerhati sahaja pergerakanku...
"awk kenapa? pandang camtu.... nak kena ni?!" kataku sambil mengangkat tangan hendak lepuk...
"rilekslah sis.... sekejap baik je? apa cer? tadi cam singa lapar.." katanya dalam nada selamba
"adalah.....biarlah rahsia..." kataku sambil meminjam kata-kata Dato` Siti.

Belum sempat Fawas membalas, aku mengisyaratkan "shhhh" diam kerana majlis sudah bermula...
Fawas sempat lagi menjelir lidah tak nak ngaku kalah...
Aku memaling muka kehadapan melihat majlis sambil membetulkan spectacleku yang berbingkai tebal hitam..(ala-ala ulat buku skema...)

jap2 pengarang : ana_Huda nk potong line...
lupa nk bgi pengenln : Fawas ngn Fad tu pon ala-ala skema dri pakaian...namun perangai agak gile2
:) kepada sesiapa yang ikuti perkembangan segala cerita...trimass ya!
jgn lupa baca epi 1 yang xde title tu
(time tu xterpikir nak lanjutkan citer tu)
tapi atas permintaan ramai!
hahahah

No comments: