Monday, February 14, 2011

Mencari Kebahagiaan

Selepas pertengkaran yang seperti langit berdentum dentam....
Ditinggalkan aku bertemankan angin.....
beratapkan langit.....
Tanpaku sedari..... terasa ada cecair yang mengalir laju bak air sungai mencurah-curah
di pipiku....
Apakan daya..... aku hanya insan yang bergelar wanita!
Apa salahku?
Tergamak kau membuat hatiku kerkocak! kau telah meninggalkan pandangan buruk terhadapku
Namun.... jauh dilubuk hatiku.. masih menyayangi hatimu...
Tidak mengapalah,.... akanku teruskan kehidupan tanpamu disisi...
Aku meneruskan langkah.... Bintang bercahaya seperti memberi semangat kepadaku
Mengapa diri ini yang menghadapinya? kataku sendirian seperti ada partner  teman disebelahku iaitu pokok dan batu....
Ya Tuhan menguji hamba-Nya kerana Dia menyanyangi umat-Nya...
"Ya Tuhan....kau berilah person  aku semangat dan hidup yang baru" desis hati yang seperti dihiris sembilu ini!
Aku rela melihatmu bahagia..... kerana kalaumu bahagia...hati ini turut gembira....
Pergi lah kau jauh  dari hidupku.....
Diri ini tidak akan muncul menganggu hidupmu.....
Tiba-tiba......
"bbbberrrdebaaangggggg!!!!" bunyi kuat berlanggaran kedengaran...
aku terasa seperti tidak menjejak kaki di bumi...
Tiba-tiba.....pandanganku mula kelam....dan kelam....1,2,3 pandangan ku gelap......


No comments: