Tuesday, March 8, 2011

F + F = Awad epi 4

Cikgu Qayyum yang mendengar sedikit tidak di sangka,
walaubagaimanapun, Fadhilah yang mengaku dan bercakap benar itu,
malu juga,.... rasanya mulanya hijau ala-ala hulk menahan malu...
Fawas dan Fadhilah tidak lepas memandang gurunya untuk mendengar conclusionnya,
"ok, awak berdua boleh duduk ke tempat! sekarang kita keluarkan buku latihan yang saya suruh siapkan semalam"
Fawas dan Fadhilah menarik muka lega.....
sempat lagi fadhilah mejelir lidah ke Bella...
'xpadan dengan skema!' Bella berkata perlahan.. takut di dengari Cikgu Qayyum, lain pula jadinya..

setiba di tempat....
Fadhilah agak cemas mendapati bukunya tiada di dalam beg... puas di selongkar  dalam laci meja.. bawah meja
bagai cacing kepanasan... mukanya juga seperti udang kena panggang mencari sekitar nya..
manakala...Fawas pula telah meletakkan buku tulisnya di atas meja.
"awak ni kenapa Fad? dari tadi macam kucing hilang anak?" Fawas bertanya setelah rimas melihat Fadhilah begitu..
"saya tak jumpa buku saya Wad...tolonglah carikan sekali" kata Fadhilah dengan mukanya yang seperti hendah menangis..
kesian pula Fawas melihat muka Fadhilah begitu..namun sempat pula Fawas memuji Fadhilah
'hai,,... comel betul budak ni!' desis hatinya..
"Fawas! yang awak termenung macam mengenang isteri kat rumah tu kenapa?" Fadhilah menyentak lamunan Fawas..
"yelah...saya tengah tolong cari ni..."

"baik lah semua! saya tahu buku latihan di buka dan diletakkan di kanan meja!" suara Cikgu Qayyum bergema.... Fadhilah pula bagai cacing kepanasan...
setiba sahaja cikgu Qayyum di meja Fadhilah dan Fawas.... "mana buku kamu Fawas?"
tanya cikgu Qayyum... Fadhilah pula tersentak! 'bukan ke buku aku yang hilang?' desis hatinya...
Fadhilah menyelak muka depan buku tersebut, dia nampak akan nama yang di 'liquid' dan ditulis namanya Fadhilah Khalidah binti Kasim.... lalu dengan pantas Fadhilah memotong...
"sebenarnya buku saya yang tiada cikgu!" Fadhilah cepat berkata kerana tidak mahu menyusahkan Fawas yang sanggup berkorban... dan agenda itu telah di saksikan oleh pemerhati yang tersengih sinis.. penuh hasrat dengki....
"apa ni sorang kata lain.... sorang kata lain?! kalau macam ni gayanya... awak berdua diri kat luar kelas! sekarannggg!!!" cikgu Qayyum menjerit...lantas tempat duduk mereka menjadi perhatian...

bersambung...

ana buat ni nak cepat.... atas permintaan ramai..ahah...
biar depa ternanti2..haahhaah.. suka2!

1 comment:

Aqilah Hairudin said...

aku tengah sedap2 baca..aleh2 bersambung je..=='..:)
anyway...best lah...